Tycker absolut inte att vi skall stoppa invandringen om det är det ni tror. Jag tycker däremot att landet är djävulskt trasigt om Integrationsministeriet läggs ner p.g.a. det anses vara rasistiskt.
Jag har mött flera familjer som kommer hit till Sverige med stora förhoppningar om fred, välstånd och ett stabilt jobb etc. Vad händer? Ingenting. De får inte ens ett städjobb - trots att de är kvalificerade inom deras yrke som de hade i sitt hemland. De går hemma i flera år, lär sig ingen svenska - för hur lätt är det för familjer som inte integreras eller får någon hjälp från samhället att lära sig språket? För att lära sig det och ta del av Sverige måste man komma ut och arbeta och inte bli satt i Rannebergen t.ex. där det är 98% invandrare och som enligt vissa invandrare är "perfekt för att det är som Irak" och sitta arbetslös i flera år.
Många av dessa andra generationsbarn har ingen som helst respekt för ett klassrum. När en lärare ringer hem eller tar upp händelser på utvecklingssamtal (där det ofta krävs en tolk) så förstår inte föräldrarna någonting - för inte beter sig deras barn illa, det är inte vad de för höra hemma. Självklart finns det svenska barn som är helt galna rent ut sagt, men det är det vi diskuterar nu och det är knappast vad jag tror heller.
Min poäng är att landet sviker invandrarna. Vi pumpar in fler och fler men har ingen riktigt plats för dem. Skapa "låtsasjobb" och ge dem en slant för det, så det i alla fall känns som man gör någonting nyttigt och får komma ut och träffa människor och arbeta.
No, you are conservative and probably you are a bit afraid of change and likes a society thats constant to your liking - and would like others to be put into "your" society so that your image of it fits
Nej, så är inte fallet. Jag tycker däremot att det är löjligt att inte få bära en tröja med en svensk flagga. Sen tycker jag det är synd att vi inte besöker kyrkan i skolan längre. Det är väldigt, väldigt många som tycker om kyrkan, möjligtvis inte predikan utan musiken och vissa präster är otroligt bra på att fånga barnen med berättelser (Kung Midas t.ex.). De sångstunder vi har är otroligt fina och barnen mår riktigt bra av dem. Många utav Kyrkans sånger är vackra och relativt enkla för barn.
Länge leve demokratin säger jag. Jag är glad att vi lever i ett land där var och en har rätt till sin egna åsikt.
Innan någon grammarn'azi kommer så har jag inte perfekt svenska, jag vet