Om alla bara fokuserar på att inte göra misstag, som att ta skada eller dö i onödan så har vi ett stort övertag.
För det mesta när jag har lirat matcher så är det alltid någon eller några som går till attack i fel läge. Det vore bra om vi kunde undvika det.
- Jag kan exempelvis döda hur många 1h/sköld som helst utan att ta skada själv. Så låt mig göra det. .
- En bågskytt kan göra detsamma med 2h/polearms. Så låt dem göra det.
Jag har egentligen inte en chans mot en bra 2h från häst på egen hand då en bra 2H spelare sticker min häst i huvudet (dåliga 2H kan vi räkna med att inte stöta på i denna turnering)- Har vi shielders så ser jag gärna att de försöker jaga bort fiendens bågskyttar. Även om de inte hinner ikapp så tvingas bågskyttarna bort från huvudstriderna vilket gör att våra 2h/polearms får mindre pilar emot sig.Om jag skulle hjälpa våra marktrupper på nära håll så är det extremt viktigt att ni inte cirkulerar runt fienden utan backar bakåt eller springer ifrån så att jag kan rida över dem.
Speciellt om jag skulle använda en +3 charger istället för en +3 arabian warhorse då en charger är väldigt orörlig i jämförelse vilket gör det mycket svårt att träffa fienden men inte sina egna.
Jag tror inte att det i första hand kommer vara övergripande strategi som kommer avgöra matcherna utan mindre taktiska moment.
Jag tror på att ta pauser och lägga om taktiken vartefter man dödar olika typer av fiender under samma runda.
Jag kan inte vara kapten då jag inte kan göra flera saker samtidigt
Dessutom är det opassande då min roll kommer innebära att jag inte alltid kommer hålla mig nära vår huvudtrupp (som går till fots).
Dessutom så går allt väldigt mycket fortare när man rider runt än när man går till fots.
En kapten måste vara en som strider med marktrupperna.
Däremot kan jag vara assisterande kapten då jag kommer få en bra överblick av läget i och med att jag kommer rida runt fram och tillbaka.
Jag skulle kunna hålla mig tätt bakom vår marktrupp i alla lägen och stötvis gå in för att hjälpa men det är ingen bra idé då fienden kommer känna sig betydligt tryggare utan en lancer som cirkulerar dem.