Kalmarunionen - ett initiativ för nordiskt samarbete
(Orginalidéen är Bjords - all cred till honom)
The Kalmar Union (Danish, Norwegian, and Swedish: Kalmarunionen Latin: Unio Calmariensis) is a historiographical term meaning a series of personal unions (13971523) that united the three kingdoms of Denmark, Norway (with Iceland, Greenland, the Faroe Islands and, prior to their annexation by Scotland in 1471, Shetland and Orkney), and Sweden (including Finland) under a single monarch
Idéen är kort sagt att (med bakgrund i den historiska unionen) skapa ett band mellan de nordiska spelarna här i C-rpg. Med tanke på hur många vi är (detta inkluderar många "högprofilspelare") är det synd att vi inte har ett ordentligt forum och att vi inte känner varandra riktigt, detta är vad vi hoppas kunna ändra på.
Mest som en kul grej; vi hoppas kunna erbjuda ett ställe för skandinaver att samlas på. En ts/ett forum där man kan få slippa snacka engelska eller en stormakt i strategus - det är upp till er!
Intresserad? Skriv här, skicka ett pm till mig eller Bjord alternativt kontakta mig på Steam "randomduckjump".
Idéer/support är självklart mer än välkommet!
TS: Nditions 62.104.20.250:10027 - "Kalmarunionen" (Längst ner av de europeiska klanerna)
Uppdatering ang. TS: Kanalen är nu tydligen borttagen
-
ni hittar mig i "Inglorious Basterds" (Under "Royal Union") så länge.
Uppdatering: Har nu skapat en steam-grupp "Kalmarunionen C-rpg" (
http://steamcommunity.com/groups/kalmarunionencrpg), mest av den anledningen att det är enklare att bara "hänga" i en steamchatt.
Skriv till mig för en invite. (håller gruppen privat pga. tidigare erfarenheter)
Det här inlägget kommer updateras med mer info snart.
Uppdatering - här kommer banners!
Och så något för jänkarna