Vad tror ni om Turkiets ranged?
Vilka archers har de?
Jag kommer nog köra med charger oavsett, såvida de inte har dåliga archers, då kan jag köra med arabian warhorse.
Tänk på att jag är extremt orörlig om jag kör med charger så det är i princip omöjligt att cirkulera intill en duell och hjälpa till. Spring iväg om ni kan i så fall eller gå bara åt ett håll.
Lämna plats så jag kan rida över dem, sedan är det bara för er att attackera. Reser de sig igen, är det bara att springa iväg igen och göra samma sak.
Tänk också på att jag har mycket svårt för at ta mig an hästfolk med en charger, vilket inte är fallet om jag rider en arabian.
Har motståndaren bra cav så är det bra om vi försöker skjuta deras hästar först, speciellt om de har arabian (de dör av 3-4 pilar) sedan låter ni deras infanteri springa efter er så kan jag gå in och rida över dem bakifrån eller från sidan.
Ett utspritt motståndarlag är att föredra så länge jag har min häst kvar men inte dem.
Har de hästar men inte vi måste vi hålla ihop tight och gärna stå mot en vägg. Då har de ingen fördel av hästar.