Moonspeak > Benelux Forum

Fietsvakantie door nederland, op onze tandem!

(1/4) > >>

no_rules_just_play:
Dit kan wel eens mijn leukste vakantie ooit zijn geweest! De Nederlands vlakten waren perfect voor onze derdehands tandem. We hebben enkel in de omgeving van de Veluwe echt steile bergen gehad, waardoor ons achterwiel net voor Arnhem ook opeens begon door te zakken van al de kracht die er werd op gezet.

We hebben net iets meer dan 1000 km gereden op iets minder dan twee weken en hebben bij de meeste grote steden een stop gehouden om een dagje te city trippen. Rotterdam was een kutlelijke stad amai!

(click to show/hide)visitors can't see pics , please register or login

(click to show/hide)visitors can't see pics , please register or login

Teeth:
Ja, altijd als ik in een willekeurig buitenland ben begrijp ik toch wel waarom fietsen in Nederland zo populair is, dat vlakke overal scheelt toch wel.


--- Quote from: no_rules_just_play on August 09, 2015, 03:11:23 pm ---Rotterdam was een kutlelijke stad amai!

--- End quote ---
Maar wel veel parkeergarages in het centrum, thanks Duitsland.

no_rules_just_play:
Ja er waren zelfs voor fietsen heel coole stallingen in rotterdam, dat moet ik toegeven.
Wat mij vooral ook opviel was dat de mentaliteit van de stadsfietsers ook volledige anders was, voornamelijk in Amsterdam. De fietsers reden daar overal rond en in tegenstelling tot wat ik gewoon was, gebruikten ze hun fietsbel heel consequent. We hebben daar fietsers tussen de toeristen zien scheren waar ikzelf gewoon heel braaf op een stapvoets tempo had meegebold :D We hebben daar dan ook een flinke fietstoeter aangekocht :)

AwesomeHail:
Waarom kwamen jullie niet effe langs hilversum op de hei fietsen :)

no_rules_just_play:

--- Quote from: skeletzo on August 10, 2015, 08:49:49 pm ---Waarom kwamen jullie niet effe langs hilversum op de hei fietsen :)

--- End quote ---

Omdat ik dacht dat het een goed idee was om via den haag te gaan van rotterdam tot amsterdam. Door de duinen rijden met de zee aan onze zijde dacht ik.
Het bleek eerder een ongelooflijk winderig terrein met ongelooflijk veel steile heuvels (duinen, ik had het kunnen weten). We hebben het hele stuk tussen den haag en katwijk niet eens de zee gezien. We waren gewoon ingesloten door reusachtige zanderige heuvels :D op een marktje in Den Haag wel lekkere kibbeling gegeten, mijn eerste! :)

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version